31.1.2018

Useampi kuin joka kolmas mediaeuro sijoitettiin sanomalehdistöön

Mediamainontaan käytettiin 1,217 miljardia euroa vuonna 2017. Edelliseen vuoteen verrattuna tapahtui 0,1 prosentin lasku.

Kantar TNS:n ja medialiittojen kokoaman Mediamainonnan määrä 2017 -tilaston mukaan sanomalehdistön osuus kaikista mediainvestoinneista oli yhteensä 35 prosenttia. Tällä osuudella sanomalehdistö oli ylivoimaisesti suurin mediaryhmä.

Painettuihin sanomalehtiin sijoitettiin 302,6 miljoonaa euroa, painettuihin kaupunkilehtiin 59,4 miljoonaa euroa ja sanomalehdistön digitaalisiin palveluihin reilut 70 miljoonaa euroa. Edelliseen vuoteen verrattuna sanomalehdistön mediaeurot laskivat 6 prosenttia.

Lue Kantar TNS:n tiedote aiheesta täällä